Morotsbakelse

Träningsvärken börjar komma i kapp en .. Men en sak var det ja, att jag berättade aldrig att jag övningskörde med pappa i söndags! Det var hur kul som helst, men ovant så klart. Längtar verkligen tills man kan köra helt på egen hand!
Nu ligger jag och steker på altanen, & senare ska jag ta tag i mitt rum. Rensa garderoben och sedan baka morotskaka som är en av mina favoriter.

Jag kommer att använda mig av detta recept.

20 portioner/st.
4 st ägg
4 dl socker
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk bikarbonat
2 tsk kanel, malen
0,5 dl neutral matolja
0,5 kg rivna morötter
Glasyr
1 paket Philadelphiaost
300 gram florsocker
150 gram smör
1 msk vaniljsocker

GÖR SÅ HÄR

  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Vispa ägg och socker pösigt.
  3. Blanda i de torra ingredienserna och sist oljan och morötterna i smeten.
  4. Smörj och bröa en långpanna och häll i smeten.
  5. Grädda långt ner i ugnen ca 40-50 minuter. Låt kakan svalna.
  6. Smält smöret till glasyren och låt det svalna.
  7. Blanda de övriga ingredienserna till glasyren med smöret och vispa med elvisp tills det blir fluffigt.
  8. Bred glasyren på kakan och skär upp i rutor i önskad storlek.



Kommentarer
Postat av: Jossan

Åhhh..

Jag älskar morotskaka! De är så gudomligt gott!

2011-06-28 @ 13:27:14
URL: http://itsneverends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Difficult isn't impossible -
RSS 2.0